انتشار تصاویر و مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۵

گوگل پیشتر از برگزاری رویدادی اختصاصی برای معرفی نسل جدید محصولات خود به نام‌های پیکسل ۵ و پیکسل ۴A 5G در تاریخ ۹ مهر ماه (۳۰ سپتامبر) خبر داده بود و حتی تیزرهایی را نیز در این رابطه منتشر کرد.

اما ساعاتی پیش، وب‌سایت WinFutre تصاویری را به همراه برخی از مشخصات فنی این گوشی در فضای وب منتشر کرده است. مطابق به انتظارات، این گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G و مودم یکپارچه کوالکام ایکس ۵۲ که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند، عرضه خواهد شد.

به گفته این وب‌سایت، گوشی پیکل ۵ تنها از باند فرکانسی sub-6GHz پشتیبانی می‌کند؛ این در حالی است که اپراتور مخابراتی ورایزن که تاکنون فروش گوشی‌های پیکسل را برعهده داشته، از فرکانس mmWave 5G پشتیبانی می‌کند.

البته این احتمال نیز وجود دارد که همانند برخی دیگر از شرکت‌های اندرویدی، گوگل نیز نسخه انحصاری از پیکسل ۵ را مجهز به این فرکانس در اختیار ورایزن قرار دهد. با این حال، پیکسل ۵ به نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ و نسبت ابعاد ۱۹٫۵:۹ مجهز شده و از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

در قسمت بالایی نمایشگر از دوربین سلفی با طراحی punch-hole استفاده شده که شباهت نزدیکی به دوربین پیکسل ۴A دارد. به نظر می‌رسد که گوگل حاشیه پایینی نمایشگر را کاهش داده تا نمایی یکدست‌تر را در حاشیه‌های اطراف نمایشگر به ارمغان آورد.

گفته می‌شود که قابلیت مبتنی بر رادار موشن سنس و همچنین حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، در این گوشی تعبیه نشده است. اگرچه هنوز تصویری از قاب پشتی پیکسل ۵ توسط وب‌سایت مذکور منتشر نشده اما احتمالا گوگل حسگر اثر انگشت را به قسمت پشتی بدنه منتقل خواهد کرد.

در خصوص مشخصات فنی این گوشی نیز باید گفت که برای پیکسل ۵، فضای داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، رم ۸ گیگابایتی و باتری ۴۰۸۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ  سریع ۱۸ واتی پیش‌بینی شده است. همچنین پیکسل ۵ از استاندارد IP68 برخوردار خواهد بود که از ضدآب بودن آن حکایت دارد.

انتشار تصاویر و مشخصات گوشی گوگل پیکسل 5

البته این گوشی نیز همانند دیگر گوشی‌های قبلی سری پیکسل، به دوربین‌های قدرتمندی مجهز خواهد بود. گوگل باری دیگر از دوربین دوگانه در پیکسل ۵ استفاده می‌کند که از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی واید و یک سنسور ۱۲٫۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو تشکیل شده است.

سنسور واید از میدان دید ۱۰۷ درجه‌ای و دوربین اصلی نیز از دامنه دید ۷۷ درجه‌ای بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با سنسور بکاررفته در پیکسل ۴ برابری می‌کند.

 

The post انتشار تصاویر و مشخصات گوشی گوگل پیکسل ۵ appeared first on ITIRAN | آی تی ایران.