بهترین شرکت‌های فناوری جهان برای دورکاری/ رده‌بندی سال ۲۰۲۰ گلس‌دور

 مدرن ترایب، کلاود بدز، دیتایکو، پارتنر سنتریک، گیت‌لب، هات‌جر، هات‌اسپات، پاور تو فلای، کلوزیو، فیوز،‌ دیتابریکز، ایت‌فولد، فورتینت و اس‌ای‌پی از شرکت‌های برتر سال جاری میلادی هستند که دست‌کم ۹۳ درصد از کارکنانشان شما را تشویق به همکاری با آنها می‌کنند.

 امروزه در لینکدین، گلس‌دور (Glassdoor) و ایندید (Indeed) بیش از ۱۲ هزار شغل دورکاری فنی و نرم‌افزاری وجود دارد. شرکت‌هایی که می‌توان در این وبسایت‌ها برای همکاری با آنها اقدام کرد، بسیارند و می‌توان از بین‌شان به این موارد اشاره کرد: آها!، اوتودسک، کالیکس، کاردینال فایننشال، شف سافت‌ور، کورلاجیک، کاوچ‌بیس، مدی‌دیتا سولوشنز، آوت‌سیستمز، کیولیک، ردهت، ریور بند، سیلزفورس، سرویس‌ناو و آلتیمت سافت‌ور.

در ورکینگ نومدز (Working Nomads) بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی دورکاری برای توسعه‌دهندگان وب وجود دارد و در کنار آن ۱۸۰۰ فرصت بازاریابی فناوری، ۱۷۰۰ فرصت شغلی مدیریتی و اندکی بیش از ۱۰۰۰ فرصت فروش فناوری دیده می‌شود.

این اطلاعات بخشی از اطلاعاتی است که از تحلیل شرکت‌هایی به دست آمده که هم‌اکنون فرصت‌های شغلی دورکاری ارائه می‌کنند. دسته‌بندی و رتبه‌بندی این شرکت‌ها براساس امتیازهای آنها از وبسایت گلس‌دور (Glassdoor) صورت گرفته است. رتبه‌بندی شرکت‌های فناوری براساس دو شاخص اصلی انجام شده است: درصد کارکنان هر شرکت که همکاری با آن را به دوستانشان توصیه می‌کنند و درصد کارکنانی که از مدیرعامل خود رضایت دارند.

از بین شرکت‌های بسیاری که در این رتبه‌بندی بررسی شده‌اند، پاور تو فلای (PowerToFly) و گیت‌لب (GitLab) جایگاه متمایزی دارند. این شرکت‌ها به ایجاد یک سازمان مجازی قدرتمند شهره هستند. آنها با قرار دادن شالوده فعالیت‌هایشان بر همکاری‌های دورکاری، طلایه‌داران آینده به حساب می‌آیند.

پاور تو فلای در سال ۲۰۱۴ توسط میلنا بری و کاترین زالسکیتأسیس شد تا ۵۰۰ شرکت برتر جهان (به انتخاب مجله فورچون) و استارت‌آپ‌های پر رشد را با زنانی ارتباط دهند که خواهان کار با شرکت‌های دارای تنوع کارکنان (از نظر جنسیت، نژاد و …) هستند. این شرکت، بستر ارتباطی خود را برای پیشبرد هر چه بهتر تنوع‌بخشی به استخدام‌ها ایجاد کرده است. در حال حاضر، موتور جستجوی شغلی پاور تو فلای ۹۹۴ فرصت شغلی باز دارد. خود این شرکت، هم به عنوان فضایی مناسب برای همکاری راه دور شناخته شده است؛ جایی که ۹۵ درصد از کارکنانش کار در آن را به دوستان خود توصیه می‌کنند و ۹۴ درصد نیز از مدیران عامل خود رضایت دارند.

گیت‌لب، شرکت منتخب دیگر، کارکنانی از ۶۵ کشور جهان را به صورت مجازی گرد هم آورده تا به راهنمایی و مشاوره متقاضیان دورکاری بپردازند. در وبسایت این شرکت نیز، ۱۰۰ فرصت شغلی برای دورکاری موجود است. این فرصت‌های شغلی از حوزه‌های مختلفی مانند مهندسی، بازاریابی، فروش، کیفیت، امنیت و تجربه کاربر هستند. گیت‌لب به خوبی می‌داند که چگونه باید پیشگام یک فرهنگ دورکاری رو به رشد بود. ۹۷ درصد از کارکنان آن همکاری با این شرکت را به دوستان خود توصیه می‌کنند. سیج سیجبراندیج، مدیرعامل شرکت نیز رضایت ۹۷ درصد از ۱۲۵ شرکت‌کننده در نظرسنجی گلس‌دور را به دست آورده است. گیت‌لب یکی از معدود شرکت‌های نرم‌افزاری صرفا متکی به دورکاری است که آینده کار را رقم می‌زند.

شرکت‌های برتر فناوری سال برای دورکاری در جدول زیر آمده‌اند.

بهترین شرکت‌های فناوری جهان برای دورکاری/ رده‌بندی سال 2020 گلس‌دور

کجا می‌توان شغل فناوری دورکاری پیدا کرد؟

علاوه بر ۴ وبسایتی که در ابتدای این مطلب برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی دورکاری حوزه فناوری معرفی شد، چند وبسایت و موتور جستجوی دیگر هم بهترین مراجع برای این منظور هستند:

۱٫ وبسایت فلکس‌جابز (FlexJobs ) مرکزی برای فرصت‌های شغلی دورکاری حوزه نرم‌افزار است. در این وبسایت می‌توانید ۴۴۲۱ فرصت شغلی تمام وقت، پاره‌وقت و آزاد در زمینه‌های مختلف مانند مهندسی ارشد نرم‌افزار، مهندسی توسعه، مدیر محصول، مدیر پروژه و … پیدا کنید.
۲٫ انجل لیست (AngelList ) بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی حوزه نرم‌افزار دارد که ۸۹۰۰ مورد از آنها دورکاری هستند.از این تعداد نیز ۳۴۶ مورد شغل‌های مدیریت محصول‌اند.
۳٫ فایندبیکن (FindBacon ) یک وبسایت جستجوی شغل است که در حال حاضر ۱۳۰۰ فرصت شغلی باز برای توسعه‌دهندگان و متخصصان فنی مانند طراحان وبسایت دارد.
۴٫ هکر ایکس (HackerX ) یک موتور جستجوی فرصت‌های شغلی فناوری در اروپا و آمریکا است که برخی از فرصت‌های موجود دورکاری هستند.
۵٫ جاب هانت (Jobhunt.ai) وبسایتی است که یک فهرست ازمشاغل دورکاری در حوزه یادگیری ماشینی ارائه می‌کند.
۶٫ نو دسک (NODESK ) یک موتور جستجوی مشاغل دورکاری است که در حال حاضر ۵۹۲ فرصت شغلی باز دارد.
۷٫ ریموت (Remote.co) وبسایتی جامع شامل مشاوره جستجوی مشاغل دورکاری، وبلاگ‌ها و معرفی موتور جستجوهای مرتبط است.

The post بهترین شرکت‌های فناوری جهان برای دورکاری/ رده‌بندی سال ۲۰۲۰ گلس‌دور appeared first on ITIRAN | آی تی ایران.